١٤‏/١٠‏/٢٠٠٧

عني

يا نسيم الفجر ريان الندي ما الذي تحمل من دار الحبيب
فرح الكون يلقياه غدا والأسي غيمان فى عين الغريب
غرد الطير وغنى كل ألف يتهنى
وأنا قلبى حنا أرسل الشكوى وأنا
آهة تترى
مقلة حيري
تبصر الأحباب من بين الدموع رائح منهم وغاد
وترى بالظن أيام الربيع لخيالى وفؤادي
يا نسيم الفجر ناديا بالزهر
رنم الدوح ورن الجدول وسرت فى الجو أنفاس العبير
وبدا النور فصاح البلبل داعيا للشدو أسراب الطيور
والنجوم فى الغيوم لبست منها نقاب
والشفق في الأفق لونه ورد مداب
كل ما فى الكون بشر وهنا وأنا ؟
أنا مازلت غريبا مفردا فى ديار عزني فيها النحيب
فرح الكون يلقياه غدا والأسي غيمان فى عين الغريب
________________
الاغنيه دي بسمعها كتير الايام دي
يمكن علشان عايش قوي قوي مع نفسي؟؟
يمكن لاني ابتديت اشوف الغيوم اكتر من الاول؟؟
انا عن نفسي مش عارف

هناك ٩ تعليقات:

عين ضيقة يقول...

لأ انت عارف

وانا عارفة

ربنا معاك

كرانيش يقول...

.......

توهة يقول...

ممكن تكون عارف بس بتغمض عنيك عن الحقيقه لفظاعتها

كل سنه وانت طيب

وقلبى معاك

YHYيــوســف الـمصـرى يقول...

السلام عليكم
.........
مفيش حاجة تستاهل ;)
تحياتى

دينا فهمي يقول...

أغنية ايه دي وبتاعت مين؟؟

media يقول...

احنا بنبقى عارفين فينا اية بس بندعي عدم المعرفة يمكن عشان ما نتعبش اكتر فبنقول مش عارفين اية الي تاعبنا اهي اي حاجة تعباناوخلاص

تحياتي ليك وتمنياتي براحة البال لكل الناس

بــونـبــونـــايـــه يقول...

وحشتنى اوىىىىىىىياسلامة
مش عارف بجد عليادنا فاهماكوا كلكم عموما ربنا يسعدك وينولك كل اللي في بالك

بــونـبــونـــايـــه يقول...

وحشتنى اوىىىىىىىياسلامة
مش عارف بجد عليادنا فاهماكوا كلكم عموما ربنا يسعدك وينولك كل اللي في بالك

كائن العزلة الكئيب يقول...

ازيك ياد يا سلامة سيبك من الوحدة اللى انت فيها و الأغانى الغريبة اللى تنتمى بالفعل لميت سنه فاتت
هات الكتب ياد
حبيت امسى عليك لعلك طيب